Θα πρέπει να ανησυχούμε για το μπλε φως της οθόνης του υπολογιστή ;

 

Θα πρέπει να ανησυχείτε για το μπλε φως της οθόνης του υπολογιστή ;

 

Όταν κοιτάζετε μια οθόνη για ώρες κάθε φορά, είτε πρόκειται για υπολογιστή, τηλεόραση, τηλέφωνο ή tablet, εκτίθεται σε μπλε φως από τη συσκευή. Αλλά δεν υπάρχει επιστημονική απόδειξη ότι το μπλε φως από ψηφιακές συσκευές προκαλεί βλάβη στο μάτι σας.

 

Η δυσφορία που έχουν μερικοί άνθρωποι μετά από χρήση υπολογιστή και της οθόνης του, είναι πιθανότατα η έντονη κούραση. Οι περισσότεροι όταν δουλέυουν πολλές ώρες σε υπολογιστή μπροστά ,  ανοιγοκλείνουν τα μάτια τους πολύ λιγότερο όταν κοιτάζουμε τις οθόνες, σε σχέση με έναν άλλον ανθρωπο που δεν κοιτάζει σε οθόνη υπολογιστή, προκαλώντας κούραση των ματιών και έντονη ξηροφθαλμία, αναφέρει ο εκπρόσωπος της Αμερικανικής Ακαδημίας Οφθαλμολογίας.

 Το μπλε φως επηρεάζει τον κιρκαδικό ρυθμό του σώματος, τον φυσικό μας κύκλο και τον ύπνο. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, το μπλε φως μας ξυπνά και μας διεγείρει. Αλλά η υπερβολική έκθεση σε μπλε φως αργά τη νύχτα από το τηλέφωνο, το tablet ή τον υπολογιστή σας, μπορεί να δυσκολέψει τον ύπνο.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Αμερικανική Ακαδημία Οφθαλμολογίας συνιστά να προσπαθήσετε να περιορίσετε την ώρα της οθόνης σας μέσα σε δύο με τρεις ώρες πριν πάτε για ύπνο. Πολλές συσκευές έχουν ρυθμίσεις νύχτας που ελαχιστοποιούν την έκθεση σε μπλε φως τα βράδια.

 

Παρόλο που οι άνθρωποι συχνά συνδέουν το μπλε φως με υπολογιστές και τηλέφωνα, η μεγαλύτερη πηγή μπλε φωτός είναι το ηλιακό φως. Άλλες πηγές μπλε φωτός είναι το φως φθορισμού, συμπαγείς λαμπτήρες φθορισμού και φως LED. Η έκθεση σε μπλε φως από τις οθόνες είναι πολύ μικρότερη από την ποσότητα έκθεσης από τον ήλιο. Δεν είναι επίσης περισσότερο βλαβερό από το μπλε φως από τον ήλιο.

Η υπερβολική έκθεση στο υπεριώδες φως από τον ήλιο αυξάνει τους κινδύνους οφθαλμικών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένων: του καταρράκτη, των οφθαλμικών όγκων και του καρκίνου. Οι επιδράσεις του μπλε φωτός και τα αποτελέσματά της έκθεσης σε αυτό , εξακολουθούν να αποτελούν αντικείμενο έρευνας.

Το βασικό θέμα είναι ότι η λήψη προληπτικών μέτρων κατά του μπλε φωτός, παρόλο του ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις πρόκλησης βλάβης, θα μπορούσε να είναι πιο επιβλαβής από το ίδιο το μπλε φως. "Είναι πρόωρο να ληφθεί προληπτική δράση εναντίον του μπλε φωτός - θα μπορούσαν να υπάρξουν απρόβλεπτες συνέπειες", λέει η Αμερικανική ακαδημία οφθαλμολογίας.

 

Μερικές μελέτες δείχνουν ότι η ανεπαρκής έκθεση στο ηλιακό φως στα παιδιά μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη και την ανάπτυξη της όρασης τους. Η μη έκθεση σε αρκετό ήλιο θα μπορούσε επίσης να αυξήσει τον κίνδυνο μυωπίας (μυωπία) σε εφήβους και νεαρούς ενήλικες, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη.

 

Ο καλύτερος τρόπος για να προστατέψετε τα μάτια σας από το μπλε φως στις συσκευές είναι να κάνετε τακτικά διαλείμματα χρησιμοποιώντας τον κανόνα "20-20-20": Κάθε 20 λεπτά, μετατοπίστε τα μάτια σας για να δείτε ένα αντικείμενο τουλάχιστον 20 πόδια μακριά για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τεχνητά δάκρυα για να ενυδατώσετε τα μάτια σας όταν τα αισθάνεστε ξηρά.

 

Προσπεράστε τα γυαλιά που ισχυρίζονται ότι προστατεύουν τα μάτια σας από το μπλε φως, εξαιτίας της έλλειψης αποδεικτικών στοιχείων ότι αυτά τα γυαλιά είναι όντως αποτελεσματικά,  συμβουλεύει ο εκπρόσωπος της ακαδημίας.

Η Αμερικανική Ακαδημία Οφθαλμολογίας δε συστήνει ειδικά γυαλιά για χρήση υπολογιστή.

 

Πηγή: American academy of Ophthalmology www.aao.org

 

 

 

Copyright 2017 - All Rights Reserved

Ο Σχεδιασμός και η Ανάπτυξη της ιστοσελίδας έγινε από την RodosWebs